دوره های آموزشی آنالیز ارتعاشات و عیب یابی تجهیزات مکانیکی (دوار)

دوره های مرتبط با پایش وضعیت و عیب یابی به روش آنالیز ارتعاشات

1 – دوره آموزشی پایش وضعیت و عیب یابی تجهیزات مکانیکی دوار به روش آنالیز ارتعاشات  (سطح یک)

این دوره با هدف ارائه نکات و مفاهیم مورد نیاز مهندسین و تکنسینهای پایش وضعیت در زمینه کسب مهارتهای بنیادین برای بکارگیری روش پایش وضعیت و عیب‌یابی به روش آنالیز ارتعاشات تهیه و تدوین شده است. در این دوره در ابتدا مفاهیم اولیه علم ارتعاشات با دیدگاه پایش وضعیت تعریف میشود و از طرح مفاهیم آکادمیک آن صرف‌نظر شده است. در ادامه قابلیتها و توانمندی روش آنالیز ارتعاشات برای عیب یابی تجهیزات دوار معرفی شده و سپس ابزارها و دستگاه های مناسب برای ارتعاش سنجی در یک واحد صنعتی معرفی میگردند. مزایا و محدودیتهای هریک تشریح شده و ملاکهای انتخاب دستگاه‌ها و سنسورهای مناسب، بر اساس نیازهای یک مجموعه تشریح میگردد.

در ادامه مطالب مفیدی در خصوص انتخاب نقاط داده برداری، اصول داده برداری و منابع خطا در داده برداری بیان شده و سپس نحوه پیکربندی یک برنامه آنالیز ارتعاشات تشریح میشود. از آنجا که تحلیل و آنالیز داده‌ها، نقش بسیار حیاتی در عیب یابی و پایش وضعیت به روش آنالیز ارتعاشات دارد، مثالهای متعدد و متنوعی از انواع داده‌های تحلیل شده از عیوب مختلف در انواع ماشینها تشریح میشود. انواع عیوب ارتعاشی و مولفه‌ها و شاخصهای تشخیص عیوب مکانیکی در ماشینهای دوار معرفی و مثالهای واقعی از آن ها ارائه میگردد. تعاریف مبسوطی از مشخصه‌های حرکت ارتعاشی، دامنه، فرکانس و فاز بیان میگردد. در ادامه دوره علل ایجاد و افزایش ارتعاش در یک ماشین تشریح و شاخصهای تعیین سطح آن معرفی میشود. در پایان نیز معیارها و استاندارهای مرتبط با عیب یابی تشریح شده و نمونه ای از اجرای یک برنامه جامع VCM در یک مجتمع صنعتی ارائه میگردد.

جهت دریافت سرفصل دوره های آموزشی آنالیز ارتعاشات کلیک کنید
دوره آنالیز ارتعاشات سطح یک
 

2- دوره آموزشی پایش وضعیت و عیب یابی به روش آنالیز ارتعاشات(سطح دو)

پیش نیاز حضور در دوره آنالیز ارتعاشات سطح دو، گذراندن ‏دوره پایش وضعیت و عیب یابی به روش آنالیز ارتعاشات(سطح یک)‏ است. این دوره برای کارشناسان و تکنسین‌هایی تدوین و طراحی  شده که علاوه بر گذراندن دوره سطح یک، سابقه حداقل شش ماه تا یکسال کار مداوم در زمینه داده برداری و تحلیل ارتعاشات را داشته و دانش فنی آنها در زمینه آنالیز ارتعاشات به حد کافی رسیده است. در این دوره در ابتدا مباحث پایه در روشهای مختلف تعیین شدت عیب تشریح میشود. مبانی پردازش سیگنال و تهیه منحنی فرکانسی بیان میشود. سپس عیب یابی به کمک سیگنال ارتعاشی و زاویه فاز و همچنین تحلیل شکل موج و منحنی Orbit به طور کامل توضیح داده شده و معیارهای تعیین سطح سلامت تجهیزات بر اساس انواع داده های ارتعاشی بیان می گردد. مثالهای واقعی از موارد متعدد عیوب ارتعاشی متداول در صنعت و چگونگی تحلیل سیگنالها و مقایسه با مقادیر مبنا تشریح میشود و در پایان نیز نمونه‌ای از ممیزی، بهینه سازی و ارتقاء یک برنامه جامع VCM در یک مجتمع صنعتی ارائه میگردد.

جهت دریافت سرفصل دوره های آموزشی آنالیز ارتعاشات کلیک کنید
دوره آموزشی آنالیز ارتعاشات
 

3- دوره های آموزشی بالانس دینامیکی تجهیزات دوار

نامیزانی جرمی که در اصطلاح CM به آنبالانسی معروف است یکی از مسائل و معضلات رایج در برخی صنایع است که سالانه هزینه و خسارات قابل توجهی را به واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ تحمیل میکند. آنبالانسی در فنها موجب افزایش ارتعاشات، خرابی زودهنگام بیرینگها، آسیب دیدن پایه‌ها و فوندانسیون، ایجاد محدودیت در تولید و بسیاری مشکلات دیگر میگردد. آنبالانسی در پره یا شفت توربینها نیز صدمات و خسارات جبران ناپذیری را بر جای میگذارد. متخصصین آنالیز ارتعاشات و بالانس شرکت مهندسی فرا پایش باختر با داشتن بیش از بیست سال تجربه در انجام بالانس انواع تجهیزات دوار سبک و سنگین در صنایع مختلف در اقسانقاط کشور، مهارتهای ارزشمندی در انجام بالانس داشته و در این زمینه خدمات بسیاری را به صنایع مختلف ارائه نموده اند. تجارب متخصصین شرکت فرا پایش، مدیریت واحد آموزش شرکت را بر آن داشت تا تخصص و تجارب این عزیزان بعنوان سرمایه‌ای ارزشمند در قالب دوره های آموزشی استاندارد مستند شده و خدمت ارزشمند دیگری نیز به کلکسیون خدمات آموزشی این شرکت افزوده گردد.

دوره آموزشی بالانس تجهیزات دوار شرکت مهندسی فرا پایش باختر به طور کاملاً کاربردی و عملی محور بوده و نکات بسیار ارزشمندی از سالها تلاش و تجربه مدرسین ما در قالب یک دوره آموزشی کاربردی و جذاب ارائه می گردد

جهت دریافت سرفصل دوره کلیک کنید

4- دوره های آموزشی همراستاسازی(الاینمنت – Alignment) محورها و کوپلینگها

ناهمراستایی در محورها و کوپلینگها که در اصطلاح CM به آن Misalignment گفته میشود، یکی از دیگر مسائلی است که هر ساله خسارات و صدمات قابل توجهی را به تجهیزات صنعتی وارد مینماید. وجود ناهمراستایی در شفتها و کوپلینگها موجب کاهش عمر مفید و خرابی زودهنگام اجزاء کوپلینگ و بیرینگها شده و توقفهای ناگهانی و ناخواسته ای را به مجموعه‌های صنعتی تحمیل میکند. دوره آموزشی همراستاسازی محورها و کوپلینگها که توسط متخصصین واحد آموزش شرکت مهندسی فرا پایش باختر ارائه میگردد و به صورت کاملاً عملی و کاربردی بوده در آن انواع حالتهای ناهمراستایی بر روی دستگاه شبیه ساز تشریح و تحلیل میگردد. در این دوره انواع روشهای تجربی و مدرن همراستاسازی تشریح شده و بطور عملی بر روی دستگاه شبیه ساز اجرا میگردد. همراستاسازی به کمک تیغه، ساعت اندکاتور و دستگاه الاینمنت لیزری از جمله روشهایی است که در این دوره به طور کامل آموزش داده می شود.

سر فصل دوره های آموزشی

جهت دریافت سرفصل دوره، فرم زیر را پر کنید :

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

مشخصات*